[Relacja] Wojewódzkie seminarium Budowa sieciowego produktu turystyki wiejskiej
W seminarium Budowa sieciowego produktu turystyki wiejskiej wzięło udział około trzydziestu osób – właścicieli gospodarstw agroturystycznych, zagród edukacyjnych, sołtysów i mieszkańców dolnośląskich wsi zainteresowanych tą tematyką.
Spotkanie w poniedziałek 20 kwietnia zostało zorganizowane w celu wymiany doświadczeń w zakresie budowy sieciowego produktu turystyki wiejskiej. Jego uczestnicy odwiedzili dwie dolnośląskie wioski tematyczne – Morzęcin Mały, czyli Wioskę Smaku ze Szpinaku i Kuźniczysko – Wioskę Ognia i Wody.
Były to spotkania z przedstawicielami wsi, którym towarzyszyły prezentacje, pogadanki, rozmowy na temat zajęć prowadzonych w wioskach, materiałów promocyjnych i zakresu ich ofert. Uczestnicy seminarium mogli zobaczyć jak budować ofertę turystyczną w oparciu o lokalne zasoby i potencjał mieszkańców wsi.
W Morzęcinie Małym odbyły się wykłady „Produkt turystyczny ‒ uczymy się zarabiać razem” oraz „Marketing i promocja turystycznych produktów sieciowych”, które poprowadził Wojciech Fedyk z Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. Zadaniem wykładów połączone z ćwiczeniami było poszerzenie wiedzy na temat sieciowego produktu turystycznego oraz doskonalenie umiejętności współpracy w zakresie promowania turystyki wiejskiej i podnoszenia jakości świadczonych usług. W trakcie seminarium uczestnicy dyskutowali o własnych doświadczeniach i pomysłach. Mogli także skorzystać z indywidualnych konsultacji z ekspertem w dziedzinie wiosek tematycznych – Krzysztofem Szustką.
Seminarium zostało zorganizowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego oraz Dolnośląski Ośrodek Doradztwa Rolniczego we Wrocławiu, w ramach Planu Działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich i współfinansowane było ze środków Unii Europejskiej w ramach Pomocy Technicznej PROW 2007-2013
Źródło: DODR